Türkiye'nin Visual Kei Fan Sitesi
 
AnasayfaSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Japon Edebiyatı 2

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Nel
VKFTR Yöneticisi
VKFTR Yöneticisi
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 853
Yaş : 25
Nerden : uzay
Lakap : Zepçük
Kayıt tarihi : 14/10/08

MesajKonu: Japon Edebiyatı 2   Çarş. Kas. 12, 2008 2:17 pm

Tokugowa devrinin ortalarında bugünkü prensipler üzerine kurulmuş olan ve Japon Oyunlarının esasını teşkileden Kabuki'nin mazisi (300) yılı geçmez. Her ne kadar bunun tohumlan bu devreye tekaddüm eden cemi­yetlerde de bulunabilirse de ilk zamanlar fazla inkişaf edememiş bir du­rumda idi.

İlk olarak (370) sene evvel O' Kuni isminde bir dansöz tarafından Kyoto şehrinin büyük caddelerinde oynanmağa başlayan ve ilk çıkışında halkı eğlendirmek için şehir şehir dolaşan Kabuki'yi başka tiyatrolar ta-takip etti. Nihayet Japon hükümeti bir emirle bunu sabit bir hale koy du ve yalnız erkeklerin genel yerlerde dans edebileceklerini karar altına aldı. Bu tiyatronun ilk zamanlar artistleri cemiyet içinden atılmış kimselerdi. Fakat bu yeni sanatın cazibesi görülüp duyulduktan sonra Japon aristokratları bile onu gizlice seyre gelmeğe başladılar. Zamanla, diğer milletlerde olduğu gibi, halkın ahlâk ve içtimai durumu yükselince Japonyada da hususiyle bugün, artistlere karşı duyulan içtimaî bir nefret - Amerika ve Âvrupada olduğu gibi - kalmadı.

Kabuki'nin bugaku'dan inkişaf ettiği söylenir. Hatta dengaku sarugaku ve sonraları harp esnasında «No» dansının da bugaku'dan meydana geldiği rivayet edilmektedir. Harbeci sınıflar No dansını iltizam ederlerken halk daha proletarian bir oyun aradı. Bu istek O'Kuni Kabuki denilen oyunun doğmasını intacetti. Kabuki mükemmeliyetini, sanatının temelini teşkileden tekniğini inkişaf ettirmeğe vakit bulamadan, Genroku ve Horeki devir leri arasında buldu.

Üç telli samisen'in (bir nevi saz) Loochoo adalarından Japonyaya girişi tiyatroda zirve devri teşkil eder. Çünkü o zamanlarda No dansı için, musiki kompozisyonları bu aletle adapte edilmişti. Sonra onu bu güne kadar devam eden puppet show - Karagöz gibi kukla seyri takip etti. Bu tiyatro oyunları Avrupadan en iyi istidatları, müzisiyenler tiyatro müelliflerini yardıma çağırdılar ve birlikte çalıştılar. Bu suretle Kabuki başlıbaşına daha yüksek bir sanat olarak çıktı.

Gidayu ve Joruri iki dramatik resitatson, üç telli sazan iştirakiyle (Samisen) Kabuki'den ayrılamaz. Kabuki aktörlerini klasik dramların temsilinde mütehassıs sanmak yanlıştır. Tiyatrolar zaman zaman son nes­lin modern dramlarını da programlarına koymuşlardır. Geçmiş zamanlar­da Shakespeare'den ve daha başka meşhur batı muharrirlerinden mühim bir kısmının eserleri de başarı ile oynanmıştır.

Meiji devrinde Kabuki aktörlerinden tamamiyle farklı bir zümre ta­rafından yeni bir dram okulu teessüs etti. Batının mahsulü olan revü Japonyada çok rağbettedir. Kısa bir zaman evvel memlekete girmiş olan, memleket gençliği tarafından da tutulan bu oyun, müteaddit revü or­ganizatörlerinin meydana gelmesini sağladı.

Son devirde Japon tiyatrosunu asrileştiren Kavakimi'dir. O Japon tiyatrosunu avrupalılaştırmış ve "Na Jururi,, adlı eserinde toplanan orijinal dramlar kaleme almıştır

_____________________________~ Visual Kei Fan Tr ~_____________________________
れいた ReiTa*mM aŞkıMsıN

Yankumi :
Mutluluk ; güneşin yüzünde parlamasından gurur duymaktır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.myspace.com/visualangoyzm
 
Japon Edebiyatı 2
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Japon Irkı
» En İyi Japon Rock Grubu ?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VISUAL KEI FAN TURKIYE :: DOĞU KÜLTÜRÜ :: Japonya-
Buraya geçin: